Nog een update voor vertrek - Reisverslag uit Arnemuiden, Nederland van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu Nog een update voor vertrek - Reisverslag uit Arnemuiden, Nederland van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu

Nog een update voor vertrek

Door: willemijn koenen

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

21 September 2014 | Nederland, Arnemuiden

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeey!!!!!!!

School is al weer een paar weken geleden begonnen en we zijn druk bezig alles deze laatste weken nog te regelen en te kopen. Ik word ook steeds zenuwachtiger en heb er echt veel zin in. Binnenkort komt er iemand op school praten van school at sea en dan wordt alles qua contact met school enzo besproken. Nu moet ik alleen alles wat ik mee moet nemen nog kopen. Zoals een kleine backpack, wandelschoenen, nog een paar broeken, toiletartikelen en de vaccinaties staan ook al gepland. Help!!

Voor iedereen die op de mail lijst gezet wilt worden... stuur mij dan even een mailtje als u wilt dat uw email geheim blijft voor anderen: willemijn_koenen@hotmail.com of zet uw email adres in een bericht hieronder.

groetjes xxx
willy


  • 09 November 2014 - 11:28

    Dodo Koenen:

    hoi,Willemijn,ik hoor en las van je tocht.tot nu toe erg leuk en spannend.
    ben natuurlijk benieuwd hoe de overtocht over de oceaan gaat,we wachten af,
    groetjes Dodo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Arnemuiden

School At Sea

heeeeeeeeeeeeeeeey!!!!!

Ik ben druk bezig met mijn eindexamenjaar en ik ben van plan volgend jaar havo te doen. Zoals je weet, ben ik iemand die meer wil dan in schoolbanken zitten en leren. Daarom doe ik 4-havo met School At Sea.

School at Sea
School at Sea is een onderwijsprogramma waarbij leerlingen vanuit creativiteit en verantwoordelijkheid leren. Door jongeren op een praktische manier te laten werken en ontdekken, bereiden ze zich goed voor op het verdere verloop van hun leven op het gebied van persoonlijke, sociale en culturele ontwikkeling. Ze zeilen 6 maanden de historische West-Indische route naar de Caraïben en terug, zonder iets van hun school te missen.
De reis verloopt als volgt:
Amsterdam
Santa Cruz (tenerife)
Dominica (cariben)
ABC - Eilanden
Panama
Cuba
Bermuda
Azoren
IJmuiden

Tijdens de reis wisselen we om de dag met les in vakken en les in het zeilen van het schip. Het doel is om de leerlingen de terug reis zelf te laten sturen en navigreren. Halverwege de reis gaat de kok van boord en moeten de leerlingen zelf koken en plannen en boodschappen doen en leren natuurlijk. Er gaan een paar docenten mee. Deze docenten kunnen meerdere vakken geven. Er wordt vooral van de leerlingen verwacht zelfstandig te kunnen leren en daarom geeft school at sea (SAS) aan het begin van de reis les in het leren. A.K.A je leert leren.

Het is mijn droom om hiermee mee te gaan, want dan leer ik vanuit de praktijk en leer ik meer dan ik op school kan leren. We bezoeken verschillende culturen, doen onderzoek op zee en ondernemen expedities aan land.

aan boord hebben we ook SAS vakken. Een daarvan is spaans. We gaan een week op uitwisseling met een spaanse school. Dan kun je je spaans gelijk toepassen. We zullen ook een tijdje doorbrengen met een inheemse stam in Panama.

Ik heb er al heeeeeel veeel zin in.

Yada da da da!!!!!!!!!!

Willy / Will / Mientie / Willemijn

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Isla providencia

29 Januari 2015

Eigenreis door Panama.

28 Januari 2015

Bij de Emberá indianen.

10 Januari 2015

Het leven is de leus, met melk uit een kokosnoot!

29 December 2014

The Hobbit: Battle of the five armies.
Willemijn

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 20052

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 April 2014

School At Sea

06 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: