De Kaapverdische eilanden deel 2 - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu De Kaapverdische eilanden deel 2 - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu

De Kaapverdische eilanden deel 2

Door: willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

04 December 2014 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands


Heeeey!!!!!!!
De dag erna zijn we door gevaren naar een ander eiland van de Kaapverden. Toen we tussen die eilanden voeren zag je pas hoe mooi het toch wel was. Want daar twijfelde ik eerst een beetje aan. Het is namelijk vulkanisch gesteente. Maar er stond op het eerste eiland en de eilanden eromheen geen groen. Ondanks dat het Cabo Verde heet. Wij voeren die dag naar een eiland waar wel een beetje groen staat. En daar gingen we voor anker. Daar zijn we gaan zwemmen en konden we naar de kant zwemmen. Ik heb daar egt vette foto’s gemaakt onder water want het water is zo mooi helder en blauw. De dag daarna mochten we met een opblaas drijf ding achter de bijboot hangen maar na het derde rondje ging die al kapot net voordat het mijn beurt was dus dat was wel stom. Toen gingen we een wandeling maken over dat eiland. Er was geen stijger of iets en er stond een heeeel klein dorpje. We werden afgezet op het strand met de bijboot. En er was een hoge branding. We moesten in het water uit stappen. Dus ik was tot min middel nat. Op het strand stonden heel veel mensen uit het dorpje. Ze waren heel erg geïnteresseerd in ons. Zo vaak komt er natuurlijk ook weer geen school klas aan witte tieners in zo’n klein vissers dorpje. A fijn, wij lopen door dat dorpje heen naar een goed uitzicht punt. En al die inwoners liepen met ons mee. Het viel me op dat het alleen mannen waren die kwamen kijken. Geen oude mensen of vrouwen of meisjes. We kwamen lang een huis waar allemaal jonge kinderen stonden te lachen naast elkaar. En ze riepen foto, foto!! Dus ik ben samen met een paar anderen met hun op de foto gegaan en ze vonden het helemaal geweldig. Ze deden een hele foto shoot na en wilde steeds de foto’s zien. Het was echt schattig. We kwamen langs heel veel plantages. Ik vond het egt heel leuk om te zien dat die boeren daar elk klein stukje land benutten. Tussen al de rotsen. Ik hoorde ook dat vulkaan landschap het vruchtbaarste land is dat er is. Dat zag ik ook wel want alles stond goed te groeien en zag er ook allemaal gezond uit. De boeren van dat dorpje hebben een hele slimme manier van water toevoer. Om en door elk stukje land waren hele kleine kanaatjes gegraven waar een laagje water in stond. Op zo’n manier zullen alle plantjes waarschijnlijk genoeg water krijgen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht met een groene vallei en daar achter de oceaan met de Regina Maris op de achtergrond. En akkertjes/plantages op de voorgrond. Toen zijn we terug gelopen naar beneden en hebben we gevoetbald met de inwoners van het dropje. ze hebben hun eigen voetbal team. Dus wij waren vet slecht. Ze hadden een voetbal veld aan gelegd. Maar het was niet veel: een paar oude goals en helemaal geen gras. Gewoon zand en steentjes. Dit is ook weer een voorbeeld dat je echt kon zien dat het Afrika was. Dorre grond en van die typische Afrikaans bomen enzo. Dat vond ik wel leuk om te zien. Toen moesten we weer terug naar het schip in de bijboot en hebben we eigenlijk gelijk de zeilen gehesen en vertrokken. Nu zitten we 2 weken aan een stuk op de oceaan voor de grote oversteek. Maar ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat ik op de oceaan zit met kilometers met water overal om me heen.

Groetjes willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Cape Verde Islands

School At Sea

heeeeeeeeeeeeeeeey!!!!!

Ik ben druk bezig met mijn eindexamenjaar en ik ben van plan volgend jaar havo te doen. Zoals je weet, ben ik iemand die meer wil dan in schoolbanken zitten en leren. Daarom doe ik 4-havo met School At Sea.

School at Sea
School at Sea is een onderwijsprogramma waarbij leerlingen vanuit creativiteit en verantwoordelijkheid leren. Door jongeren op een praktische manier te laten werken en ontdekken, bereiden ze zich goed voor op het verdere verloop van hun leven op het gebied van persoonlijke, sociale en culturele ontwikkeling. Ze zeilen 6 maanden de historische West-Indische route naar de Caraïben en terug, zonder iets van hun school te missen.
De reis verloopt als volgt:
Amsterdam
Santa Cruz (tenerife)
Dominica (cariben)
ABC - Eilanden
Panama
Cuba
Bermuda
Azoren
IJmuiden

Tijdens de reis wisselen we om de dag met les in vakken en les in het zeilen van het schip. Het doel is om de leerlingen de terug reis zelf te laten sturen en navigreren. Halverwege de reis gaat de kok van boord en moeten de leerlingen zelf koken en plannen en boodschappen doen en leren natuurlijk. Er gaan een paar docenten mee. Deze docenten kunnen meerdere vakken geven. Er wordt vooral van de leerlingen verwacht zelfstandig te kunnen leren en daarom geeft school at sea (SAS) aan het begin van de reis les in het leren. A.K.A je leert leren.

Het is mijn droom om hiermee mee te gaan, want dan leer ik vanuit de praktijk en leer ik meer dan ik op school kan leren. We bezoeken verschillende culturen, doen onderzoek op zee en ondernemen expedities aan land.

aan boord hebben we ook SAS vakken. Een daarvan is spaans. We gaan een week op uitwisseling met een spaanse school. Dan kun je je spaans gelijk toepassen. We zullen ook een tijdje doorbrengen met een inheemse stam in Panama.

Ik heb er al heeeeeel veeel zin in.

Yada da da da!!!!!!!!!!

Willy / Will / Mientie / Willemijn

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Isla providencia

29 Januari 2015

Eigenreis door Panama.

28 Januari 2015

Bij de Emberá indianen.

10 Januari 2015

Het leven is de leus, met melk uit een kokosnoot!

29 December 2014

The Hobbit: Battle of the five armies.
Willemijn

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 20058

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 April 2014

School At Sea

06 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: