Eigenreis door Panama. - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu Eigenreis door Panama. - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Willemijn Koenen - WaarBenJij.nu

Eigenreis door Panama.

Door: willemijn koenen

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

29 Januari 2015 | Panama, Panama-stad

Heeeeeeeeeeeeeey!!!

Met 8 andere studenten en een fantastische docent door panama reizen was geweldig. We zijn begonnen in Panama-city. Daar zaten we in een heel leuk hostel dat luna’s Castle heet. Vanuit daar zijn we naar een shopping mall geweest. Het was een hele leuke middag. Ik zag er een heel leuk winkeltje waar ze allemaal band spulletjes verkochten van onder andere the beatles, the rolling stones, led zappelin, pink floyd en nog veel meer. Ik heb er helaas niets kunnen kopen omdat het allemaal best duur was. En ik had niet zoveel voor de hele week. Die avond hebben we de nachtbus genomen naar Boquete. Daar vonden we het meteen al zo leuk en mooi en schattig dat we meteen 2 nachten gebleven zijn. Het hostel was best ver van het centrum van het dorpje en we moesten even beslissen hoe we er zouden komen. Of we een taxi zouden nemen of met de bus zouden gaan. Maar Bibi dacht heel iets anders: ze loopt naar de kant van de weg steekt bij de eerst volgende pick-up truck d’r duim omhoog en die stopt. Iedereen schiet in de lach en we waren allemaal heel blij dat we met al onze tassen gratis mee mochten rijden naar het hostel. Het was een Amerikaan uit Texas die een coffee farm had en een hotel. En hij was blij dat hij ons kon helpen. De rest van onze tijd in Boquete zijn we elke keer op en neer gelift. We hebben op onze volle dag daar een wandeling gemaakt naam een waterval. Het was prachtig. We liepen over de weg en we kwamen langs een paar koffie plantages en langs een rivier en toen we even later de weg berg opwaarts hadden gevolgd had je een prachtig uitzicht over de bergen. Boquete lag zoizo 800 meter hoger dan waar we de hele tijd geweest waren dus ’s avonds kwamen voor de eerste keer de lange broeken en truien tevoorschijn en hadden we dekens van onze bedden gepakt omdat het zo koud was. De volgende dag zijn we weer vertrokken met een busje op naar Bocas. Dat was de mooiste busrit in de afgelopen 3 maanden. We moesten door een natuurpark en de bergen om bij Bocas te komen. En het was echt prachtig, je kon zo ver kijken. Over de bergen heen en in de verte kon je de oceaan zien. Ik raad iedereen die naar Panama gaat aan om van Boquete naar Bocas te reizen, alleen al om de busrit. Toen we met de watertaxi in Bocas waren afgezet vond ik het al meteen leuk. Het is een heel gezellig toeristisch dorpje. Waar veel gesurft wordt. En ook nog andere water sporten en je kon er met een quad over het eiland crossen. We zaten in een hostel dat net vijf maanden bestond er waren hele leuke mensen. Ik heb die avond met de twee oude mannen waarvan een van hen de eigenaar was en een reizende Duitser van 21 een heel gesprek gehad. Allerlei verhalen en avonturen verteld. Een van die mannen had ook 8 jaar in Amsterdam gewoond en sprak nog een beetje Nederlands. De volgende dag wilde we graag gaan golf surfen. Maar de surfschool verhuurde geen boarden die dag omdat er geen golven waren, helaas. Toen zijn we maar aan chillen op een ander eiland. Daar hebben we een kajak gehuurd en konden we één voor één een beetje klooien met de kajak. De rest zat lekker te chillen bij het zelfde tentje die Bibi’s restaurant heet. Wat heel toevallig was omdat we een meisje bij ons hadden die Bibi heet. Die avond hebben we met ons laatste geld nog heel lekker pizza gegeten.
Het was ontzettend leuk! Hierom wil ik nog even een gedachte schenken aan de wiskunde docent Mirjam die mee was met mijn groepje. Die moest helaas naar huis. Ik vond het heel leuk om de laatste week nog met haar te reizen en ik zal haar ook erg missen.
Nu op naar de isla de Provadencia.

Groetjes Willemijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

School At Sea

heeeeeeeeeeeeeeeey!!!!!

Ik ben druk bezig met mijn eindexamenjaar en ik ben van plan volgend jaar havo te doen. Zoals je weet, ben ik iemand die meer wil dan in schoolbanken zitten en leren. Daarom doe ik 4-havo met School At Sea.

School at Sea
School at Sea is een onderwijsprogramma waarbij leerlingen vanuit creativiteit en verantwoordelijkheid leren. Door jongeren op een praktische manier te laten werken en ontdekken, bereiden ze zich goed voor op het verdere verloop van hun leven op het gebied van persoonlijke, sociale en culturele ontwikkeling. Ze zeilen 6 maanden de historische West-Indische route naar de Caraïben en terug, zonder iets van hun school te missen.
De reis verloopt als volgt:
Amsterdam
Santa Cruz (tenerife)
Dominica (cariben)
ABC - Eilanden
Panama
Cuba
Bermuda
Azoren
IJmuiden

Tijdens de reis wisselen we om de dag met les in vakken en les in het zeilen van het schip. Het doel is om de leerlingen de terug reis zelf te laten sturen en navigreren. Halverwege de reis gaat de kok van boord en moeten de leerlingen zelf koken en plannen en boodschappen doen en leren natuurlijk. Er gaan een paar docenten mee. Deze docenten kunnen meerdere vakken geven. Er wordt vooral van de leerlingen verwacht zelfstandig te kunnen leren en daarom geeft school at sea (SAS) aan het begin van de reis les in het leren. A.K.A je leert leren.

Het is mijn droom om hiermee mee te gaan, want dan leer ik vanuit de praktijk en leer ik meer dan ik op school kan leren. We bezoeken verschillende culturen, doen onderzoek op zee en ondernemen expedities aan land.

aan boord hebben we ook SAS vakken. Een daarvan is spaans. We gaan een week op uitwisseling met een spaanse school. Dan kun je je spaans gelijk toepassen. We zullen ook een tijdje doorbrengen met een inheemse stam in Panama.

Ik heb er al heeeeeel veeel zin in.

Yada da da da!!!!!!!!!!

Willy / Will / Mientie / Willemijn

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Isla providencia

29 Januari 2015

Eigenreis door Panama.

28 Januari 2015

Bij de Emberá indianen.

10 Januari 2015

Het leven is de leus, met melk uit een kokosnoot!

29 December 2014

The Hobbit: Battle of the five armies.
Willemijn

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 20205

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 April 2014

School At Sea

06 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: